Все така добър

Новият Ford Focus - чудесно пътно поведение, много прецизна предна част

iconomist
iconomist / 08 September 2019 18:00 >
Все така добър
Прогрес: Инфотейнмънт екранът най-накрая е голям. 8 инча
Атанас Марков, BBC TopGear България

От дебюта си преди повече от 20 години Ford Focus заложи на пътно поведение с мултилинк окачване отзад. Вече трето поколение моделът успява да предложи прецизно управление, но тук всичко е проектирано от нулата. Дизайн, шаси, системи, двигатели, всичко. Големите мотори са с един цилиндър по-малко, двойният съединител сменен с хидротрансформатор, изцяло ново табло и автоматик.

Базовият двигател е 1,0-литров 3-цилиндров мотор във версии с 85, 100 

и 125 к.с., а тестовият ни мотор е 1,5 със 

182 к.с., същият, който се монтира във Fiesta ST. Въпреки че е с 3 цилиндъра, ви дава усещане за тяга и спорт. Интересното е, че за по-добра икономия има моменти, в които моторът изключва единия цилиндър. Така имате Focus с толкова цилиндри, колкото има и един мотоциклет. Но в реалния свят няма проблеми с доста агресивния дайнсайз тук. Автомобилът се движи чудесно. Има 240 Нм, странно, точно колкото и версията със 150 к.с., само че тук диапазонът е от 1600 до 5000 об./мин, или с 1000 оборота повече. 

Но кардиналната новост е, че по-ниските мощности мотори имат торсион, а не многоточково окачване. И честно казано, разликата между двата типа не е толкова голяма. Но е странно защо Focus, еталон за поведение на пътя, решава да се откаже от мултилинка на по-евтините се версии. Затова и вие недейте – вземете ST-Line. Има понижено шаси с 10 мм и по-твърдо окачване. Торсионната здравина е подобрена с 20% спрямо предното поколение на Focus, а твърдостта на отделните точки на свързване на окачването е увеличена с до 50%, намалявайки огъването за по-добър контрол на каросерията. В задната част е използван иновативен метод за увеличаване якостта, разработен за Focus RS. Мокра екструдирана пяна се пълни в кухина в задната долна част на каросерията по време на сглобяването, която след това изсъхва и се разширява под топлината на процеса на боядисване и осигурява 10% по-голяма странична здравина на съответното място с минимално допълнително тегло. 

На магистрала возията е приятна, успокоява, може да използвате множеството системи за сигурност като круиз контрол, предупреждение при напускане на пътна лента, има дори аварийно спиране. За тези, родени в новия век и без умения в паркирането, има активен паркинг асистент, който автоматично позиционира колата с натискане на един бутон. 

Инфотейнмънт екранът най-накрая е голям. 8 инча. Контролът на климатика има бутон за управление, за да не се налага да влизате някъде в менютата на сензорния екран и да негодувате, че няма един общ роторен бутон, който да ви помага да управлявате всичко, когато пътищата са неравни. Топаудиото е B&O Play и звучи невероятно добре. Като опция се предлага също така хед-ъп дисплей със стъкло, а позицията му се регулира от бутон на конзолата. 

Като цяло Focus е станал много по-рафиниран, подобрен във всяка една област. И


Текстът е публикуван в брой 35/2019 г. на списание "Икономист" от 6 септември, който може да закупите в разпространителската мрежа в страната. Вижте какво още може да прочетете в броя
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ