Defender се завърна!

Британски като чаша чай с мляко и бисквити. Този път с безброй възможности за персонализация…

iconomist
iconomist / 01 December 2019 13:55 >
Defender се завърна!
Източник: BBC Top Gear
В Land Rover искат автомобил, който да има изследователски дух
Пол Хоръл,
BBC TopGear

Всичко се развива като кралска сватба. В един момент очакванията излизат от контрол, а мненията са многобройни. За едно обаче сме съгласни: сами се хвалим, че няма друга нация, която да се справи като британците. Ами време е да проверим. Новият Defender. Как го намирате?

Land Rover не позволява да се отнесем към въпроса повърхностно. Все пак Defender е наистина автентичен. Но по какъв начин? За начало нека потушим твърденията, че този SUV е точно копие на оригинала. Това ще бъде корпоративно самоубийство. Производството на стария Defender беше преустановено не само защото е опасен и замърсяващ, а и никой вече не го и иска. Схващането, че всеки фермер, граничар, горски или бреговата охрана имат нужда от предишния Defender, е грешно. Ако беше така, нямаше да карат японски пикапи. Оригиналният Defender е велика машина, но към края на живота си беше ужасен.

Ако наистина търсите нов оригинален екземпляр, ще ви трябва реставрация. Много фирми на Албиона са отворени към идеята, разбира се, срещу подходяща сума. Но Defender винаги е бил скъп. Въпреки опростената механика този автомобил се сглобяваше по болезнено неефективен начин. Новият SUV се произвежда с модерни технологии в Нитра, Словакия, но огромното количество инженерна мисъл, вложена в него, не го прави по-евтин.

Новият Land Rover намира фин баланс. От една страна, трябва да съблазни заможната част от публиката, но от друга, да се справя повече от адекватно извън пътя, за да събуди интереса на фермерите и граничарите. През последните години JLR пренебрегнаха тази клиентела, тъй като, видиш ли, Land Rover е вече премиум бранд. Определено не съм съгласен. Новият Defender е нужен на JLR не толкова заради традиционалистите, а заради масовите купувачи, които ще притежават автомобил с автентичност и способности.

Отдалеч формата крещи Land Rover. Какво точно ни привлича в тези 4х4 автомобили с повтарящ се или по-учтиво - наследствен дизайн? G-Класа, Wrangler, Jimny и сега Defender. Те са нещо повече от интерпретация на добрите времена. Приемете ги като кавъри на стари хитове. Все пак, ако търсите висока проходимост, гъвкавост и множество аксесоари, крайният резултат е плоски повърхности, прави линии и квадратна каросерия като при гореспоменатата четворка.

Следващата задача на дизайнера е да разкраси линиите и вдъхне душа на Land Rover. Целта на JLR e Land Rover, пригоден за истинската и градската джунгла. Това трябва да е нов и модерен автомобил с приключенски дух и фини детайли. Успели са. Първата и най-видна разлика със стария модел е липсата на плоски панели. Плоският метал се нагъва и изглежда евтин. Стегнатите калници и леко заоблената задница, погледната отгоре, придават дълбочина на новия Defender. Дръжките на вратите са нормални, светлините са изпълнени с детайли, но изглеждат утилитарни.

Интериорът също е безкрайно интересен. Масивно отлято парче метал оформя скелета на таблото; структурен елемент от магнезиева сплав, който на теория може да поеме теглото на Defender, ако го закачите за дръжките в двата края на таблото. Или просто трупайте неща на рафтчето, без да се притеснявате. То е приготвено за тежък живот. Централната конзола е модулна. Ако се откажете от нея, получавате трета предна седалка.

Дизайнът обаче е само резюме. Цялата история са инженерните решения. Defender започва с изцяло нов алуминиев монокок и независимо окачване. В Land Rover наричат платформата D7X. Тя най-общо е базирана на други алуминиеви JLR продукти, но 90% от частите са различни. Дори панелите отдолу са различни. Много елементи, свързани с охлаждането, са преместени за по-голям клирънс и хибридната електрическа система на двигателя. Независимото окачване е проектирано да понася малтретиране. По време на тестовете SUV-ът неколкократно е удрян в 20-сантиметров бордюр с 40 км/ч.

Базовата серия 90 и лекотоварната версия на Defender ще разчитат на издръжливи амортисьори с пружини. Defender 110 се оборудва стандартно с интелигентно въздушно окачване. Възможно е ръчно да контролирате диференциала, нивата на приплъзване и трансмисията. Или просто оставете най-новата версия на системата Terrain Response да се погрижи за всичко. Централният дисплей ви информира през цялото време, а хед-ъп дисплеят даже показва наклона на окачването в реално време. Чрез софтуерна магия и камери системата „прозрачен капак“ вдъхва допълнително доверие.

Defender може да гази в до 90 см вода с впечатляващ просвет от 29.1 см. Товароподемността е 900 кг, включително и 168 кг на покрива. Безпроблемно тегли 3500 кг и предлага безброй електронни помощници за паркиране, от които не би трябвало да имате нужда. Хванатите директно за рамата куки за дърпане издържат до 6,5 тона и действат като готини поставки за чаши. Допълнително може да поръчате елегантно интегрирана лебедка, която ще изтегли 4,5 тона... или цялата кола по язовирна стена.
1 2
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ