Федералната комисия за търговията в САЩ разследва Amazon

Искат да установят пазарните позиции на компанията, тъй като тя държи половината онлайн търговия

iconomist
iconomist / 11 September 2019 20:00 >
Федералната комисия за търговията в САЩ разследва Amazon
Източник: Gulliver Photos/Getty Images
Федералната комисия за търговията е започнала разследване на пазарната позиция на Amazon, сочи доклад, публикуван от Bloomberg. Изданието посочва, че разследващите вече са започнали да провеждат продължителни интервюта от по над час и половина с представители на компании, които продават продуктите си чрез платформата, като се позовава на трима различни търговци. Въпросите, които са им били задавани, са включвали информация относно дела на приходите, който те получават чрез сделките си, сключени в Amazon, спрямо други онлайн канали като eBay или конвенционални търговски обекти като Walmart.

Това означава, че бизнесът на Amazon се разследва от поне три месеца, като още през юни Федералната комисия за търговията е провеждала разговори с неуточнени конкурентни на гиганта по данни на Vox и Washington Post. Целта на тези интервюта е била да се установи какви са търговските практики на Amazon, които към днешна дата държат около половината от онлайн търговията в САЩ и са най-големият доставчик на облачни услуги в страната.

"В ранните етапи на едно разследване, такова поведение от страна на регулатора показва, че органите са се заели сериозно за работа", казва бившият служител на Федералната комисия за търговията Майкъл Кейдс, цитиран от Business Insider. "Те прекарват много време с всеки свидетел, за да опитат да разберат какво наистина има предвид всеки респондент." На същото мнение е и анализаторът от Bloomberg Intelligence Дженифър Рай, според която интервютата бележат "първоначалната фаза" на едно разследване.

Целта на този етап на разследването срещу гиганта ще е да установи неговото влияние върху икономиката на САЩ, дали Amazon се възползва от "нечестно" конкурентно предимство спрямо търговците и каква точно е конкурентната среда на компанията. От Amazon винаги са изтъквали, че са просто търговец, който се конкурира както с физически обекти, така и с другите онлайн платформи. При тази хипотеза компанията има само 4% дял в търговията на САЩ. Когато обаче се разглеждат като онлайн търговец, делът им нараства до над 40%, а в отделни продуктови категории, например книгите, е още по-висок, посочват от Washington Post. Същевременно много от търговците, които продават продуктите си чрез платформата, получават повече от 90% от приходите си от нея, което може да се разтълкува от регулатора като потенциално несправедливо предимство за Amazon, пише Money.bg.

До момента и от Федералната комисия за търговията, и от Amazon, които вече са обект на антимонополно разследване в Европейския съюз, не са коментирали по темата. Във всеки случай органът вече започна разследване срещу Facebook през юни, а в началото на тази седмица беше обявено и такова срещу Google. Тези действия идват на фона на заканата от страна на председателя на Федералната комисия за търговията Джо Саймънс, който в средата на август посочи, че, ако е необходимо, големите технологични компании, които имат водеща роля на пазара, ще бъдат разцепвани. Той изтъкна още, че може би управлявания от него орган е допуснал грешка като е разрешил Facebook да придобие Instagram и че от агенцията зависи дали ще признае пропуска си и ще раздели двете компании.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ