Капаните на маркетинга в мрежата

Рекламата в социалните медии става все по-скъпа и неефективна, затова трябва да разнообразите подхода си

iconomist
iconomist / 29 July 2019 12:05 >
Капаните на маркетинга в мрежата
Източник: shutterstock
ИЗБОР: Ако използвате всички инструменти едновременно, ще излезе скъпо и няма да знаете кои са най-ефективни
Социалните медии създадоха прекрасна възможност за предприемачите. Никога не е било по-лесно да разпространите посланието си пред стотици, хиляди или дори милиони хора. Но ако искате да достигнете до всички тях, ще струва много.

Това чисто и просто е въпрос на търсене и предлагане, а платформите на социалните мрежи ограничават предлагането. Органичният обхват - т.е. способността ви да говорите директно на аудиторията, която избира да следи и взаимодейства с вашия бизнес, е намаляла почти до нищо. Например във Facebook органичният обхват достига до средно по-малко от 5% от аудиторията ви. Facebook просто не показва вашите публикации на повечето от вашите последователи... освен ако не платите за привилегията. Това е една от причините, поради които рекламата в социалните медии става все по-скъпа, тъй като брандовете се надхитрят едни други в конкуренция за вниманието на потребителите. Изведнъж социалните медии вече не изглеждат толкова апетитни. Това не означава, че трябва изцяло да спрете да използвате цифрови платформи. Просто трябва да разнообразите. В дигиталния свят има много начини за придобиване на клиенти: платени социални мрежи, платени търсения, платени списъци с електронни пощи, органични социални мрежи, органични търсения (печелене на трафик чрез съдържание), връзки с обществеността, маркетинг на влиятелни потребители и плащане на медии. Започнете с идентифициране на няколко канала, на които искате да фокусирате по-голямата част от усилията си. В идеалния случай поне някои от тях няма да изискват плащане.

Повечето експерти препоръчват тактики, включващи органично съдържание и SEO оптимизация. Социалните медии може да са най-добрата играчка за хората без работа, но Google все още е най-добрият приятел на бизнеса. След това го обвързвате със стратегия, която улеснява разпращането на имейл адреси, и се съсредоточавате върху платена реклама в социалните мрежи за директни продажби.

„Имахме клиент, за когото създадохме 40 оригинални статии, предназначени да насочват трафика към неговия уебсайт. На пръв поглед това може да не изглежда като начин за увеличаване на приходите. Но в рамките на две години тези статии позволиха на марката на клиента да се класира за повече от 12 000 ключови думи (тръгвайки от 2000), като го вкара в трите най-добри резултата на Google за близо 400 различни теми и търсения“, обяснява основателят на маркетинговата фирма Pen Name Consulting Адам Борнстийн пред Еntrepreneur. Той допълва, че увеличеният трафик е улеснил директните продажби от сайта на клиента му и е добавил хиляди мейл адреси към базата данни на компанията. „Това беше комбинация от интелигентно SEO планиране (познаване на ключовите думи за насочване), генериране на стратегия (създаване на изскачащи прозорци или други опции за посетителите на сайта) и позициониране на продуктовите предложения на определени страници със статии“, казва още Борнстийн. По този начин трафикът се оказва технически „безплатен“ – също както и добавените имейли.

Освен това, ако сложите всичките си яйца в платената кошница, подценявате и става все по-трудно да разберете кои канали за придобиване на нови клиенти имат най-голяма ефективност. Но когато диверсифицирате и сегментирате стратегията си, възможността за растеж може да се окаже голяма и не толкова скъпа.


Текстът е публикуван в брой 29/2019 г. на списание "Икономист" от 26 юли, който може да закупите в разпространителската мрежа в страната. Вижте какво още може да прочетете в броя
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ