Офисът показва колко вярвате на служителите си

Доверието може да се повиши и чрез оформлението на работното пространство

iconomist
iconomist / 23 June 2019 11:15 >
Офисът показва колко вярвате на служителите си
Дори и в разделено на кабинки работно пространство може да се отговори на специфичните нужди на служителите.
Компаниите печелят повече, когато мениджърите и работниците в тях си имат доверие. Две трети от критериите, които списание Fortune използва за класацията си „100-те най-добри компании, за които да работиш“, измерват именно доверие. Тези фирми отчитат средна годишна възвръщаемост, която е три пъти по-висока от тази на индекса S&P 500.

Разбира се, има много начини за насърчаване на доверието в работния процес, но една стратегия, която често се пренебрегва, е грижливо подреденият дизайн на работното пространство. Оформлението на офисите, които изграждат доверие, дава контрол над работното място на служителя, което води до подобрено представяне от негова страна.

Съществуващото положение в повечето офиси е в една от двете крайности – или служителите са изолирани в кабинки, или всички са в една обща зала, в която е трудно да чуят мислите си.  Изследване на архитектурната фирма Gensler показва, че няма значение дали работното място е отворено, или затворено; офисът ще повиши производителността, ако е предназначен да отговори на специфичните нужди на служителите. Ето списък с някои от тези нужди:

Лично пространство. Помислете за необходимостта от лично пространство. Никой не иска да смущава колегите си с телефонен разговор на висок глас или да се среща с клиент пред всички останали. Невъзможно е да се даде офис на всеки служител, но ако има воля, има и решение. Microsoft например наскоро разпръсна шумоизолирани стаи със стъклени панели в централата си в Сиатъл. Работниците ги използват, за да изпълняват всякакви задачи, които изискват концентрация и тишина, от телефонни обаждания до писане на код.  Тези стаи са популярни сред работниците, защото те добавят личния елемент, но и защото позволяват на мениджърите да покажат, че имат доверие на екипа.

Като у дома. Други фирми демонстрират доверието си към работниците, като ги карат да се чувстват като у дома си. Ръководителите на Airbnb аранжираха централата на компанията като истински апартаменти. Фирмата насърчава служителите да вършат работата си навсякъде – от диван в хола до кухненски плот, в зависимост от техните задачи.

Даване на контрол. Работодателите могат да използват дизайна за показване на доверие и като предоставят на работниците право да създават сами работните си места. Това не означава раздаване на инструменти и бои, но с избор на мебелите може да се даде на служителите това чувство за контрол.

Показване на загриженост.

Гъвкавите мебели с множество приложения могат да съобщават на служителите, че техните работодатели се грижат за живота им извън офиса. Помислете за столче, което се превръща в шкаф за съхранение. Това прави един бърз разговор с колега по-лесен – и дава на работника място, където да съхранява раницата си за фитнес.

Като позволяват на служителите да поемат отговорност за своята среда, ръководителите правят повече от изграждане на доверие и общност. Те пестят пари. Работодателите харесват отворени офиси отчасти защото изглеждат по-евтини – в една стая има място за много хора. Но ако позволят на екипа да пренареди работните пространства в движение, те ще спечелят два пъти – няма да плащат голяма сметка за преаранжиране и ще дадат чувство за контрол на работниците.

Изводът? Служителите са истински хора, а не роботи. Те имат специфични човешки потребности. Чрез проектирането на физически работни пространства, които позволяват на човешките същества, които ги заемат, да диктуват тяхното оформление, мениджърите могат да покажат, че наистина разбират своите служители – и изграждат доверие и истинска фирмена общност.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ