Ще продължи ли легендата?

Новото Peugeot 208 има страхотен дизайн и предлага много динамика. Електрическата версия ще е още по-интересна

iconomist
iconomist / 16 February 2020 17:19 >
Ще продължи ли легендата?
Васил Калайджиев



Всички знаем какво представлява Peugeot 205. Всички го помним. И ако трябва да сме честни, повечето от нас го обичаме. Сега след 35 години тестваме 208 – наследника на легендата. Автомобилът, превърнал се за Peugeot в това, което е Golf-ът за VW.


Преди да започнем с всички технически подробности и цифри, нека поговорим за футуристичния външен вид на 208. А той не е нито обикновен, нито скучен. Още от самото начало ни грабва – издължен преден капак, нисък силует, модерно излъчване. Комбинирайте това с изчистени линии, арки на колелата в черен тон за щипка контраст, агресивни тройни светлини („ноктите на лъва“) и ярки цветове. Красивите и наситени цветове от своя страна са добре дошла промяна за пътища, изпълнени предимно с автомобили от бялата и черната цветова гама.

Новото Peugeot идва с три двигателя – стандартните мотори с вътрешно горене – дизел и бензин, и новата класика – версия с електрическо задвижване. С нея ще се запознаем най-рано началото на следващата година. Peugeot са разработили нова модулна платформа, която приютява и трите двигателя. Размерите на купето и багажника са еднакви за всички модели, като обемът на багажника е 311 литра.

За електрическия вариант знаем, че батерията се намира под купето, което води до по-нисък център на тежестта. Peugeot е-208 притежава въртящ момент от 260 Нм и мощност 100kW (136 к.с.), ускорението 0-100 км/ч е за 8 секунди. Батерията е с капацитет от 50 kWh и с пробег от 340 километра според WLTP. Всяка батерия за 208 идва с гаранция от 8 години или 160 хиляди километра. Зареждането е прилично: от домашен контакт 16 часа до пълен заряд, а от зарядна станция достига до 80% заряд на батерията за 30 минути. Не е зле. 



Но стига толкова за нещо, до което още не сме се докоснали. Нека се качим в Peugeot 208 GT-Line. 208 с 8-степенна автоматична скоростна кутия и мощност от 130 к.с., идващи от 1,2-литров бензинов двигател. Нещото, което прави впечатление от момента на качването, е 3D визуалното табло. 10-инчов LED дисплей на заден план и 7-инчов LED дисплей на преден. На него се прожектират всички важни данни в зависимост от тяхната значимост, като по-важните са на преден план. GT-Line пакетът включва в себе си технологии, използвани в Peugeot 508: Drive Assist Plus, активно предупреждение за пресичане на пътната маркировка, следене на мъртви зони, спирачка за пешеходци и колоездачи, предупреждение за бдителността на водача (сензори върху волана отчитат параметри за неволевите движения на водача) Park Assist и Full Park Assist, автоматично превключване между къси и дълги светлини (всички знаем колко неприятно е заслепяването от дълги светлини през нощта). Има и още нещо, което прави впечатление... миниатюрният волан. Не отричам, пасва идеално на фона на останалата част от интериора, лек е и е регулируем. Но щом се качиш в колата и грабнеш волана, започваш да си мислиш как си попаднал в карт. Интериорът е по френски елегантен, материалите са добре подбрани и качествени. Присъстват екстри като безконтактно зарядно за телефон и меко амбиентно осветление, подчертаващо някои от вътрешните детайли. 

Решавам, че е време да изкарам малката количка на път със завои. По пътя има сняг, на места настилката е заменена с лед, но това не пречи на 208-цата игриво да се катери по планината като младо козле. Влиза добре в завоите, излиза с грация (при добро желание и повече ускорение дори може да я изпързаляте). Автоматикът и двигателят работят добре заедно, ускорението на изкачване е повече от приемливо. Харесаха ми седалките – добра странична опора и удобна позиция за шофиране. 

Минавам в спортен режим. Звукът от двигателя става по-силен и изчистен. Обратната връзка с педала на газта става по-осезаема. За жалост размерите на волана остават същите. А по-малък волан означава по-слабо усещане за пътя. Не твърдя, че е неудобен, но въпреки че според много размерът няма значение, личното ми мнение е, че в този случай размерът е от значение. Динамиката е налице, просто изживяването е леко странно. 208 се оказва една приятна изненада – лека, бърза и подвижна кола със спортен характер за ежедневно каране. 

Текстът е публикуван в брой 6/2020 г. на списание "Икономист", който може да купите в разпространителската мрежа. Вижте какво още може да прочетете в броя.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ