Шеф си търси работа

Най-често срещаните грешки, които ръководителите допускат, когато искат да сменят компанията

iconomist
iconomist / 05 August 2018 17:10 >
Шеф си търси работа
Източник: Shutterstock
Шефовете на фирми също си търсят работа. Причините може да са много – да са в конфликт със собственика или акционерите, да предугаждат криза в сектора или пък просто да искат да намалят темпото. Но както и всички останали на пазара на труда, и те не са застраховани от грешки. Ръководителите в режим на търсене на работа обикновено искат да се отличават от останалите и си придават важност. Те вярват, че тяхната автобиография и профилът им в LinkedIn трябва да изглеждат по-различно от тези на средния изпълнителски състав. Но в опит да го направят много от тях прекаляват. Ето най-тежките форми на преиграване, които се срещат днес.

От трето лице

Писането на профил в LinkedIn или друга професионална платформа в трето лице е смешно. Ние се подиграваме на спортисти или музиканти, когато говорят за себе си по подобен начин в интервюта. Е, няма абсолютно никаква разлика. Потребителският ви профил е ваш и всеки знае, че вие го пишете. Трябва да го правите от първо лице най-малкото за да създадете връзка с тези, които го четат.

Епичен роман

Пълненето с всевъзможни факти на секцията „Резюме“ в LinkedIn е особено дразнещо. Значението на думата резюме е "краткост". Когато пишете раздути текстове, губите вниманието на читателя. „Ловците на глави“ и професионалистите по наемане нямат време да четат вашия роман, защото трябва да прегледат още много кандидати. Те ще отделят на първоначалното запознаване с вашия профил не повече от 6 – 13 секунди. Ако той прелива от възхваляващ ви текст, погледът им ще се замаже, а скептицизмът им ще се повиши.

Което води до най-голямата грешка

Писане на натруфена автобиография, с фантастични шрифтове, пълна с прекалено подробни отчети за дейността ви. Това може да ви кара да се чувствате значим, но е най-лошият кошмар за хората, които наемат. Тяхната задача е да преценят на този първоначален етап дали сте подходящ за съответната работа. Това, което искат, е ясно, кратко и опростено резюме. Само фактите, т.е. статистическите данни и другите числа, които бързо потвърждават успеха ви. Когато пишете прекалено много в автобиографията, всъщност изпращате сигнал, че отчаяно искате да впечатлите. И това е огромен червен флаг за наемащите. В този момент те се замислят: "Защо толкова силно се опитва да ме убеди, че е успешен?" Добрите лидери могат лесно да демонстрират успех и без да се впускат в дълги описания и обяснения. Ако не можете, рискувате да изглеждате като потенциален самозванец.

Личното брандиране не трябва да се подценява

Основният извод е,  че "по-малкото е повече". Ръководителите трябва да предоставят достатъчно информация, за да генерират интерес към себе си, но не толкова, че да изглеждат отчаяни. Както известната актриса Дорис Ден казва: "Хората чуват това, което виждат". Умението да създавате инструменти, които изпращат правилното послание, е жизненоважно при всяко търсене на работа. А на ръководно ниво, където залозите са по-високи, доброто лично брандиране става още по-критично за успеха.

Текстът е публикуван в брой 31/2018 г. на списание "Икономист", който може да купите в разпространителската мрежа. Вижте какво още може да прочетете в броя.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ