Непримиримият боец  от Овиедо

Фернандо Алонсо гледа към „Тройният шлем“ в моторния спорт, но не е забравил Формула 1

Яна Касова
Яна Касова / 19 January 2020 12:02 >
Непримиримият боец   от Овиедо

Феновете на Формула 1 не приемаха еднозначно характера на Фернандо Алонсо на пистата, но всички бяха убедени в неговия талант. Скромният в личния си живот испанец бе противоречива фигура в Кервана и казваше, каквото мисли, което му донесе много негативи. Отне ли това от желанието му за каране? Абсолютно не.


Този месец той стана първият шампион от Формула 1, който участва на рали „Дакар” . И то само след 6 – 7 месеца подготовка. Определяното за най-трудно състезание в света се проведе в първата половина на януари в Саудитска Арабия. 38-годишният Алонсо нямаше шанс за победа в голямото изпитание, но състезателният му дух възхити всички по маршрута от Джеда до Кидия. „Предизвикателството Дакар е безспорно най-голямото, което съм срещал по време на кариерата си, но е вълнуващо да се захванеш с нещо, на пръв поглед невъзможно“, заяви испанският ас, който кара „Тойота Хайлукс” с навигатор петкратният победител от Дакар при мотоциклетите Марк Кома. 

А Дакар не беше първото предизивкателство, което Алонсо прие след оттеглянето си от Формула 1 през 2018 г. Испанецът само намали скоростта, но не пусна волана. Той се впусна в състезания по издръжливост, и то много успешно. Испанецът триумфира в престижното автомобилно състезание „24-те часа на Льо Ман“ с прототип на „Тойота“, а няколко месеца по-късно взе и „24-те часа на Дайтона“. Така той стана едва третият световен шампион във Формула 1, който печели „ Дайтона“ след Фил Хил (1964 г.) и Марио Андрети (1972 г).

През миналата година двукратният световен шампион във Формула 1 опита да покори „Тройният шлем“ в моторспорта, но не успя да се класира за „500-те мили на Индианаполис“. „Тройната корона“ се формира от победа в Гран при на Монако във Формула 1, успех в „24-те часа на Льо Ман“ и победа в „Инди 500“. В историята единствено Греъм Хил е печелил и трите състезания. Алонсо е печелил в Монако два пъти. Тази година пак ще опита да изкачи този връх, защото това ще му позволи да остане в историята на спорта. „За да си най-велик, трябва да имаш повече титли от Михаел Шумахер, а аз не мога да го достигна, така че „Тройният шлем“ е нещо, което искам силно“, обясни Алонсо.

За останалите той вече е оставил ярка следа в историята на спорта. В света на най-бързите скорости испанецът имаше много силни моменти, в които успя да докаже безспорния си талант, но и сериозни спадове, често придружени със скандали. Алонсо прави дебюта си във Формула 1, когато е на 20 г., с болида на „Минарди“. Две години по-късно той влиза в отбора на „Рено“. Това са годините, в които Михаел Шумахер вилнее с „Ферари“. А Алонсо дръзна да достигне до две световни титли именно в качествени битки с легендарния германец. В сезон 2005 Алонсо беше безапелационен – седем победи и общо 15 качвания на подиума в 19 старта, за да се случи немислимото, едва 24-годишен, испанецът прекъсна доминацията на Шумахер.

„Няма една определена причина, заради която го считам за най-трудния ми съперник. Просто когато влизах във Формула 1, Михаел доминираше в спорта, а аз бях един новак. Да се видя няколко години по-късно, спорейки за титлата с него, а след това и да го победя два пъти поред, беше немислимо. Битките ми с него винаги са били по-специални и емоционални“, спомня си Фернандо.

За испанеца обаче следват няколко сезона, в които доминираха скандалите със съотборници и екип – първо с Люис Хамилтън в „Макларън“, а след това и в „Рено“. Едва след преминаването във „Ферари“ Алонсо отново имаше шансове да се бори за световната титла, но периодът в легендарния италиански отбор обаче съвпадна с едни от най-слабите години за Скудерията изобщо. Макар и да нямаше най-добрия болид, Алонсо два пъти се размина буквално на косъм с титлата. „Искрено съжалявам, че Фернандо не спечели нито една титла с „Ферари“. Разглеждам го като един от най-добрите пилоти по отношение на състезанията, той притежава натурален талант и непримиримост, каквато имат само великите шампиони. За съжаление, и ние не успяхме да му дадем шампионски болид“, каза преди години бившият президент на „Ферари“ Лука ди Монтедземоло.

След пет безуспешни сезона във „Ферари“ последва завръщане в „Макларън“ – осем години след скандалите, които го прогониха от тима и където, в крайна сметка, Алонсо завърши кариерата си във Формула 1. При оттеглянето си Алонсо обвини организаторите на Формула 1, че превръщат надпреварата в скучно въртене на обиколки, в което само три отбора имат шанс за успех.

Но страницата на най-бързите не е затворена напълно. Испанецът обяви, че може да се върне във Формула 1 от 2021 година, ако получи добро предложение и силна кола. Тогава ще влязат в сила и нови правила, които трябва да изравнят възможностите на отборите. 

„През 2021-ва може отново да съм част от Формула 1! При новите правила може да има размествания и промени, така че си оставям открити опции. Нека да видим какви възможности ще получа, и ще помисля за тях.  Неслучайно на последното състезание на колата ми имаше надпис „Ще се видим по-късно“, а не „Адиос“, обясни испанецът. 

Свободомислещият Алонсо може да си позволи да прави каквото реши – дали ще кара в Инди, или на Дакар, или отново ще влезе в болида, но и дали ще се отдаде на почивка. Той е сред най-печелившите пилоти на Формула 1, след като Forbes оценява годишния му доход на 35 милиона долара. И в тази цифра не влизат рекламните му договори. Мнозина казват, че Алонсо е това за автомобилния спорт, което е Дейвид Бекъм за футбола или Тайгър Удс за голфа – звезда, легенда и успешна търговска марка. Но всъщност той е един непримирим боец, който не позволява на неуспехите да му влияят.
1 2
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ