Развитие на служители? Приемете го лично

Обучението и израстването на членовете на екипа трябва да е персонално и планирано

iconomist
iconomist / 14 January 2020 09:44 >
Развитие на служители? Приемете го лично
Много предприемачи се страхуват, че инвестирайки в развитието на служителите си, ще им помогнат да си намерят по-добра работа другаде. Но талантливите личности очакват работодателите да им помогнат да усвоят нови умения и да развият нови способности. Ако не сте в състояние да направите това, те ще намерят някой, който е.

Освен това, ако хората ви не се развиват, много вероятно е и вашата компания да не расте. В такъв случай конкурентите наистина ще ви изпреварят или ще привлекат най-добрия ви талант. Според съоснователя на SchoolSafe Тифани Делмор можете да избегнете и двете ситуации, следвайки следните стъпки, които тя описва в Entrepreneur.

Повечето от факторите, които служителите разглеждат като неразделна част от ангажираността, са свързани с професионалното и кариерното развитие. Въпреки това удовлетвореността на служителите, свързани с тези фактори, обикновено е ниска. Няма двама служители с една и съща професионална визия и мнозинството от вашия екип ще се развива по различен начин от другите. Имайки това предвид, предлагайте меню с опции за разработка, като уебинари, проекти за електронно обучение, конференции, книги и лекции.

Показването на работата, която вършат други екипи или отдели, е чудесен начин да разширите разбирането на служителите за собствената им работа. Това ви позволява да ги запознаете с нови предизвикателства и евентуално дори да им помогнете да открият нови страсти. Започнете, като добавите презентации на отдели или лични срещи по дирекции. Също така изтъквайте проектите на различните екипи от цялата фирма в месечен вътрешен бюлетин или в седмичен имейл, фокусиран върху успехите на компанията.

Личното ни израстване често зависи от хората, които ни заобикалят. В крайна сметка, когато работниците искат да научат ново умение, 55% се обръщат първо към своите колеги, показва проучване на Degreed. И когато сме сред хора, които споделят обща цел, сме склонни да бъдем по-мотивирани, отколкото когато преследваме цели сами. За да насърчи служителите да се обръщат един към друг, Джордж Брукс, съосновател на агенцията за разработване на продукти Crema, използва "занаятчийски екипи" – група от служители със сходни длъжности, които искат да подобрят своите умения.

Внедрете занаятчийски екипи от вашите собствени или създайте групи, в които служителите да споделят лични и бизнес успехи, както и своите цели. Чрез разпределяне на служителите в малки групи, ги правите отговорни за целите за развитие, които са си поставили.

Никой не може сам да развива кариера. Покажете на служителите си, че сте готови да им помогнете да постигнат професионалните си цели. Ползите освен за тях ще са и за производителността и ефективността на вашата компания.

Текстът е публикуван в брой 1/2020 г. на списание "Икономист", който може да купите в разпространителската мрежа. Вижте какво още може да прочетете в броя.
Exit
Exit >
Книги

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ