НАСА разкри как изглежда Земята и Луната от Марс [снимка]

НАСА публикува изображение на Земята и Луната, направено от орбитиращ около Марс апарат. Снимката е достъпна на сайта на Агенцията.

Австралия и опасващия я океан са особено видими на снимката. Луната в сравнение с оригиналните изображения е изкуствено осветлена.

Мащабът на дистанцията между небесните тела и относителните им размери е запазен.

earth moon mars nasa.gov

На изображението изглежда, че естественият спътник на Земята е разположен много по-близо до планетата и причината за това, е че снимката е направена в момент, когато нашата планета се е намирала на въображаема права между Луната и Марс.

Снимката е сбор от няколко изображения, направени на 20 ноември 2016 г., от научния инструмент HiRISE (Научен експеримент за изображения с висока резолюция/High Resolution Imaging Science Experiment), и от спътник MRO (Орбитиращ апарат за изследване на Марс/Mars Reconnaissance Orbiter), когато разстоянието между Марс и Земята е било 205 милиона километра.

В момента има шест обекта, обикалящи около Марс. От тях три са американски: Mars Odyssey от 2001 г., MRO от 2006 г. и сондата MAVEN (Mars Atmosphere and Volatile EvolutioN) от 2014 г. Два са европейските спътници: Mars Express и Trace Gas Orbiter (с руско участие). Около Марс обикаля и един индийски апарат, наречен Mangalyaan.

smedia footer