Как да купим влияние изгодно

Микро- и наноинфлуенсърите се превръщат в по-ефективен инструмент от звездите с милиони последователи

Десислава Бошнакова
Десислава Бошнакова / 13 January 2020 12:03 >
Как да купим влияние изгодно
Ролята на мегаинфлуенсърите ще намалява, ако продължат да действат като чисто рекламен канал

Голяма част от инфлуенсърите днес се държат като медии, в които има основно търговско съдържание. А ние сме ги последвали заради личното съдържание, което постепенно отстъпва на комерсиалното. И ние лека-полека започваме да не се доверяваме толкова много на това, което ни казват. Потребителят се научава да разграничава автентичното от комерсиалното съобщение, а това намалява влиянието на инфлуенсъра, защото препоръката е продиктувана от добро заплащане, следователно може и да не е много искрена.

И на сцената се появяват малките инфлуенсъри. Всъщност по-справедливото определение би било реални, а не малки. Те не залитат във всички теми и въпроси, а се фокусират върху онова, което знаят и в което са експерти.

Потребителите ще се доверяват все повече на инфлуенсърите експерти, които са с по-малко последователи, но с огромно влияние върху тях


А компаниите внимателно избират кой нано- или микроинфлуенсър да си изберат за партньор. Допускат го до своя екип и започват да работят заедно за генерирането на съдържание. Такова, което има за цел да продава чрез изграждането на доверие, ползотворни взаимоотношения и най-вече ориентирано към общуването.

Разбира се, краят на мегaинфлуенсърите няма да настъпи сега. Ще мине време, но посоката е тази. И ще спечелят тези, които първи се ориентират в новата среда и първи започнат да общуват с потребителите си – а не просто им доставят съобщения по различни канали.

Говори се, че всички сме медии. Компаниите са медии, които трябва да генерират съдържание, което е интересно, полезно или нужно. Ако публикуваме само комерсиално съдържание, ще заприличаме на онези вече почти забравени вестници с обяви и реклами. Те имаха своето място навремето и вършеха добра работа. Само че ситуацията днес е различна. Така че, ако планирате да работите с инфлуенсъри – проучете ги добре. Преценете дали искате да ги използвате като канал за продажба, или като влиятелна личност в дадена област. И ще видите, че в зависимост от целта изборът ще бъде доста различен. Все пак – съвсем не отричам възможността да приложите и двата подхода – инфлуенсър, който може да ви помогне бързо да продадете, и такъв, чрез когото да говорите по темите, които са важни за вас.

Винаги съм харесвала по-нишовите неща, или както е модерно да се казва – тези, които са в края на дългата опашка. В тълковния речник като синоними на влияние виждаме думите доверие, уважение, добро име. Има и други, но аз си избирам точно тези, защото когато си избирам инфлуенсър, с когото да работя, винаги проучвам доброто му име, степента на уважение от страна на потребителите, които го следват, и доколкото може да се провери – степента на доверие.

Имайки предвид всичко това, изглежда съвсем логично, че пренасочването към микро- и наноинфлуенсърите ще е тенденцията на 2020 година.

Текстът е публикуван в брой 1/2020 г. на списание "Икономист", който може да купите в разпространителската мрежа. Вижте какво още може да прочетете в броя.

1 2
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ