Георги Кадурин в раздвоение

„Иначе казано” от Флориан Зелер е най-новата постановка в афиша на Младежкия театър

Виолета Цветкова
Виолета Цветкова / 20 January 2019 13:33 >
Георги Кадурин в раздвоение
Източник: Младежки театър "Николай Бинев"
Георги Кадурин в „Иначе казано“, реж. Владимир Петков
Михаил Мутафов в сцена от „Драконът”,  реж. Явор Гърдев Френският драматург Флориан Зелер вече е любим и в България. След изключителния успех на „Бащата” в НТ „Иван Вазов” към пиеса от нашумелия съвременен френски автор – „Иначе казано”, се обръщат и в Младежкия театър.

Върви му на Георги Кадурин. Вероятно сам подбира ролите си, но през последните години няма образ, който да не му „лепва”. Благодарение на хамелеонския си актьорски нрав той с лекота играе и брутални наглеци, и страстни любовчии, и наивници над средна възраст. Именно последното демонстрира в „Иначе казано”. Героят му – Даниел, води кротък живот на средностатистически французин със съпругата си Изабел (Мариана Миланова, нежна половинка на Кадурин и в реалността). Вечерите им са толкова банални, колкото на всяка дългогодишна двойка: малко вино, кой какво правил и кого срещнал; ама защо сега продължаваш да работиш, а не си говориш с мен; остави ме – заета съм… До мига, в който Даниел се опитва да поизлъже Изабел.

Нищо кой знае какво, само дето той, видиш ли, случайно срещнал семейния им приятел Патрик (Веселин Калановски), който наскоро зарязал достолепната си съпруга и хукнал подир 28-годишната празноглавка Ема (Рая Пеева). И взел че ги поканил на гости. Не, не, той не ги поканил, ами Патрик, нахалният…

По-нататък е ясно. Изабел, в знак на женска солидарност, е гневна и язвителна към ефектната млада госпожица, а Даниел, ах, колко му е слаб ангелът на Даниел, ах, колко е раздвоен. Хм, не е само той. Никой не знае как ще свърши цялата тази какофония с еротичен привкус, защото всички говорят едно, а мислят нещо съвсем различно.

Флориан Зелер има изключителния талант да разказва леко, приятно, иронично, интелигентно. С психодрамата „Бащата” докосва най-тънките струни в душите на зрителите, а с „Иначе казано” ги разсмива, разказвайки им за тях самите. Затова и пиесите му – тъжни или забавни – са хит по целия свят. А когато и актьорите приемат героите си като самите себе си, се получава театър.

Режисьор е Владимир Петков, художник на костюмите и декорите е Чайка Петрушева, а автор на музиката е Михаил Шишков-син. Следващото представление е на 23 януари.

Пет постановки на Варненския театър на гости в София


Варненският драматичен театър „Стоян Бъчваров” обяви датите за тазгодишния си гастрол в София. По традиция в началото на годината крайморската трупа предвидливо представя най-добрите си спектакли на столична сцена, предвкусвайки интереса на критиците преди номинациите за годишните театрални награди „Икар” (27 март) и „Аскеер” (24 май).

Този път спектаклите са пет, различни по жанр и послание към зрителите. Гастролът е планиран на два етапа – февруарски и мартенски. Постановката „Драконът” по пиесата на Евгений Шварц, с която режисьорът Явор Гърдев се завърна на варненска сцена, ще се играе на 11 и 12 февруари в Театър „София”. Текстът е бил забранен по Сталиново време, а сега Гърдев го интерпретира като актуална притча за въплъщенията на властта.


На 13 и 14 февруари са представленията на любовния трилър „Изборът на Марта” по Жорди Галсеран, но вече в Театър „Българска армия”. Режисьор е Георги Михалков, който е поверил главните роли на Симеон Лютаков и Яна Маринова. Ден по-късно, на сцената на „Театро”, варненци ще играят за най-малките зрители „Приключения опасни за герои сладкогласни” по текст на Недялко Йорданов и музика на Хайгашод Агасян.

Гастролът продължава с представление на „Магьосническото езеро” на 16 март в НАТФИЗ – особен поглед към Чеховата „Чайка”, дело на режисьора Стоян Радев и актьорите Веселина Михалкова, Ивайло Иванов и др. Финалът на софийската обиколка на варненската трупа е на 17 март с „Телефонът на мъртвеца” в Театър „Азарян”. Режисьорът Петър Денчев превръща текста на Сара Рул в модерен спектакъл.

Текстът е публикуван в брой 3/2019 г. на списание "Икономист", който може да купите в разпространителската мрежа. Вижте какво още може да прочетете в броя.
Exit