Новият Golf – същият като стария?

Golf не се променя радикално, но остава жизнен. Напълно новият Golf 8 се разделя с бутоните. Става и хибрид

iconomist
iconomist / 09 February 2020 10:22 >
Новият Golf – същият като стария?
Източник: BBC Top Gear
Golf 8
Том Харисън,
BBC TOPGEAR

Golf все още е и най-вероятно и в следващите години ще остане символът на Volkswagen. И ще бъде отговорът ни на въпроса каква кола да си купите. Което не е лоша идея. Разликите между седмото и осмото поколение на Golf са по-големи в сравнение с тези между шестата и седмата генерация.

Симпатичният и добре подреден интериор на стария модел е част от историята. Сега, като изключим вратите и волана, никъде другаде няма бутони. Всичко се управлява от голям тъчскрийн, а оцелелите физически контроли са много малко и не са измислени по най-добрия начин.

Точно това проверихме. Бутоните са точно такива, но пък инфотейнмънт системата работи като тези, които ще намерите при BMW или Mercedes.



Що се отнася до дизайна... интериорът изглежда добре. С времето ще разберем дали тук са се запазили и най-добрите традиции по отношение на удобството на борда. Има и гласов асистент – „Здравей, Volkswagen“, а вградената сим карта осигурява постоянно присъствие онлайн, което означава интернет радио и достъп до услугите We Connect.



Новият Golf тръгва с два бензинови турбомотора – 1-литров 3-цилиндров и 1,5-литров 4-цилиндров, както и с 2-литров дизел. Версиите със 7-степенна DSG трансмисия, без тази с 1-литровия мотор, може да се поръчат и като мек хибрид с 48 волта, което ще означава по-нисък разход на гориво. Колите с механични скорости получават нова предавателна кутия, но те, както и дизелът, нямат хибриден вариант.

Golf получава голям тъчскрийн, както и дигитално арматурно табло, LED фарове и нещо, наречено C2X. То дава възможност на колата ви да комуникира с другите автомобили наблизо и да ги предупреждава за приближаваща линейка, задръствания, аварирала кола на пътя и т.н.

Много от системите за безопасност и електронните помощници на водача на борда на Golf идват от по-луксозния клас и се предлагат при S-класата например. Круиз контролът е свързан с GPS и може да спира сам за завои и кръстовища. Автономното придвижване от второ ниво действа при скорост до 200 км/ч и може да оставите автоматичните фарове на дълги, без обаче да заслепявате другите.


Багажникът е с приличен размер, а пространството на задните седалки е в рамките на очакваното. Усеща се малко по-просторно в сравнение с 1-вата серия или А-класата, но трябва да сравним и трите коли, за да сме сигурни. Което ще стане скоро, Golf излиза на пазара през пролетта.

Текстът е публикуван в брой 5/2020 г. на списание "Икономист", който може да купите в разпространителската мрежа. Вижте какво още може да прочетете в броя.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ