Рецепта срещу прегаряне

Три неща, които ръководителите могат да направят, за да предпазят служителите си от бърнаут

iconomist
iconomist / 08 February 2020 14:18 >
Рецепта срещу прегаряне
Мениджърите трябва да създадат среда на доверие и спокойствие сред служителите.
Бърнаут (от англ. прегаряне) от миналата година е официална медицинска дианоза, но крайното емоционално изтощение, водещо до синдрома на професионалното изчерпване, отдавна е масово явление в офисите по цял свят. Доказват го стотиците корпоративни и научни изследвания. Едно от последните е докладът на компанията за анагажираност на служителите Emplify – 2020 Employee Engagement Trends, който показва стряскащите 62% от анкетираните, които твърдят, че прегарят на работното място. Един от всеки трима страда от бърнаут всяка седмица, а около 20 на сто ежедневно. 


Проучването е установило, че близо 73% от анкетираните са отворени за нова възможност за кариера. За хората, които са с настоящия си работодател по-малко от година, този брой достига 77 на сто. „Твърде често за първи път мениджърите чуват, че даден служител страда от бърнаут, когато той напуска. Много компании предпочитат да изпуснат таланти, отколкото да изглеждат слаби“, обяснява пред Inc съоснователят на Emplify Адам Уебър. 

Според него няма „сребърен куршум“ срещу бърнаута, но има неща, които ръководителите могат да направят, за да предпазят служителите си от синдрома. 


Индивидуални срещи 
със служителите

Редовните индивидуални срещи между служители и мениджъри и директните отчети може да звучат близко до ума, но проучването на Emplify показва, че това не е толкова широко практикувано, колкото някои биха си помислили. Повече от една трета от анкетираните служители се срещат с мениджъра си веднъж месечно или по-рядко, а един на всеки десет почти никога не се вижда индивидуално с мениджъра си. Връзката служител – мениджър е от решаващо значение за запазването на кадрите, а общуването лице в лице е съществен елемент за тези взаимоотношения. Колкото по-рядко мениджър се среща със служител, толкова по-вероятно е той да претърпи бърнаут, без никой да разбере.


Вдъхновете уязвимостта

Мениджърите имат най-голямо влияние върху цялостното представяне на работниците и служителите. Следователно служител на ръба на прегарянето трябва да се чувства удобно, провеждайки честен разговор със своя мениджър за това как наистина се справя. Постигането на това ниво на доверие изисква време. Това може да се случи само в култури на откритост, която започва с това, че самите мениджъри трябва да покажат, че са уязвими. Изграждането на доверие чрез двупосочна прозрачност ще осигури на служителите психологическа безопасност да могат да изразят безпокойство, без да се страхуват от негативни последици.


Насърчавайте цикли 
на почивка в офиса

Когато се говори за почивка от работа, платеният отпуск обикновено е първото нещо, което ви идва наум. Според Уебър служителите се нуждаят от вида почивка, която възстановява вътрешните им ресурси, ежедневно. „Ние не се събуждаме с безкраен запас от енергия и фокус. Колкото повече използваме, толкова празни стават тези резервоари. Изгарянето се случва, когато пренебрегнете да ги пълните за седмици, месеци или години“, казва Уебър. Той съветва ежедневната рутина да се прекъсва, за да се пълнят резервоарите. За някои ежедневната почивка означава излизане на обяд с колеги. Други искат да ядат на бюрата си, за да могат да отидат на разходка през обедния час. По-дългите периоди на почивка, като почивните дни, също са от съществено значение за презареждането. И
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ