Празничен релакс със Соня Йончева

37-годишната нежна оперна дива е истински боец. Месец след като роди второто си дете, тя направи галаконцерти в Хамбург, Москва и София

Виолета Цветкова
Виолета Цветкова / 24 November 2019 10:30 >
Празничен релакс със Соня Йончева
Щастливци бяха меломаните на 15 ноември в зала „България“. Музиката на Пучини събра виртуозите на Софийската филхармония с диригент Найден Тодоров и вълшебницата Соня Йончева не просто за концерт. Те сътвориха незабравимо преживяване. 

Още през лятото маестро Тодоров обеща, че всеки концерт с филхармониците ни през този сезон ще бъде празник. Празник беше и галавечерта на Соня Йончева. Не обикновен празник, а празничен релакс за душата. Оперната прима, аплодирана на крака в нюйоркската „Метрополитън“, в лондонската „Ковънт Гардън“, в миланската „Ла скала“, във Виена, Париж, Берлин, Москва, не беше недостижима матрона, а всераздаваща се дива. С красивото ѝ сопрано музиката се лее, няма напън, няма страх, а само лекота, овладян глас, личен чар и контакт с публиката.

Соня Йончева сякаш празнува с музиката. Пеейки, обича партньора си (аплодисменти за тенора Михаил Михайлов), обича диригента и музикантите, танцува, слиза от сцената и подарява рози на публиката, присяда за секунди на стъпалата, сякаш за да ѝ се наслади отблизо, преди отново да се качи при оркестъра над бурята от овации. Това, което сътворява 37-годишната българка със световна слава, не се описва с думи. То е вълнение. Толкова силно, че когато чуваш последния акорд, искаш веднага да започне следващият ѝ концерт.

Тя само привидно изглежда крехка и ранима. Соня Йончева е артист боец. В музикалния свят още помнят как шест седмици след първото раждане през 2014-а спаси представление на „Бохеми“ в „Метрополитън“. Ние помним и как през 2015-а направи първия си концерт в София, дирижиран от съпруга ѝ Доминго Хиндоян, докато 6-месечният им син Матео спеше в хотелската стая; помним непрестанното ѝ професионално израстване и превръщането ѝ в най-търсеното сопрано в света. Единствено през това лято си позволи почивка и отложи няколко участия поради напреднала бременност.

Още в началото на ноември, месец след раждането на второто си дете, тя се завърна с Пучиниева програма на сцените в Хамбург, Москва и София. Изпълни арии и дуети от „Бохеми“, „Манон“, „Вилиси“, „Тоска“ и „Мадам Бътерфлай“ и подари на публиката три биса с O, mio babbino caro от „Джани Скики“ на Пучини, Je soupire et maudis le destin... O Paris, gai séjour de plaisir (от „Стоте девици“ на Шарл Лекок и Adieu, notre petite table от „Манон“. Без сянка в гласа и пълна с енергия.

На срещата с почитатели след концерта някой попита „как е бебето Софѝя“, а Соня се засмя: „Ооо, яде! Всяка нощ до четири и половина, а аз будувам с нея!“. Как след такава нощ излизаш на сцената и завладяваш публиката с музика? С чудо! И няма спиране – вече е на вълна „Пиратът“. Ще пее в шест представления на рядко поставяната опера от Белини между 30 ноември и 15 януари в Teatro Real в Мадрид. 

Текстът е публикуван в брой 46/2019 г. на списание "Икономист", който може да купите в разпространителската мрежа. Вижте какво още може да прочетете в броя.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ