Министърът: Комуникативните умения ще останат базови и основополагащи за всеки ученик

Красимир Вълчев участва на форума "Конкурентоспособност 2030: Ключови компетентности за успех"

iconomist
iconomist / 08 October 2019 17:29 >
Министърът: Комуникативните умения ще останат базови и основополагащи за всеки ученик
Източник: БТА
Миналата година по време на българското европредседателство заложихме изучаването на втори чужд от учениците и сме убедени, че това е необходимо за езиковото многообразие. Но само след десет години, ще има достатъчно добри устройства, които ще ни позволят да говорим на всички езици с всички хора. Въпреки това комуникативните умения ще останат базови и основополагащи за всеки ученик, но в бъдеще заради взаимодействието с машини, базирани с изкуствения интелект, ще са важни също дигиталните умения, уменията в областта на моделирането и програмирането, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на форума "Конкурентоспособност 2030: Ключови компетентности за успех".

Тези умения трябва да се изучават от най-ранна възраст, като важни ще са също за учениците дигиталната креативност и критичното мислене, отбеляза министърът. За да направим образованието ефективно, трябваше да променим не само учебните програми, но и изпитните програми, като това се случва. Трябва обаче да се променят и методите на образование, учителите да се чувстват по-свободни и да направят обучението по-интерактивно, а всеки ученик да стане активен участник във всеки учебен час, отбеляза министър Вълчев.

Той припомни, че през последните години бяха направени промени във всички сегменти на образователната ни система, но предизвикателството е ефективно да се въведе компетентностният подход в училище. Целта е учителите и училищата да използват иновативни методи, както и да има повече обмяна на добри практики и иновации между училищата, обясни министър Вълчев.

Евродепутатът Ева Майдел каза, че Министерството на образованието и науката работи много, за да стане образованието национален приоритет, но добави, че той трябва да бъде подкрепен и от обществото. До 2030 г. всяко българско дете трябва да може да чете и да разбира това, което чете и да нямаме близо 40 процента функционална неграмотност. Всяко българско дете трябва да може да завърши и своето средно образование, заяви Ева Майдел.

Във форума участва и заместник-председателят на ЕК Юрки Катайнен.
Exit

Този уебсайт ползва “бисквитки”, за да Ви предостави повече функционалност. Ползвайки го, вие се съгласявате с използването на бисквитки.

Политика за личните данни Съгласен съм Отказ