Германската автомобилна индустрия трябва да инвестира в електрически автомобили

Срещу сумата от 10 млрд. евро производителите могат да останат в крак с глобалните конкуренти, смята министърът на икномиката Петер Алтмайер
Gulliver Photos/Getty Images

Германската автомобилна индустрия трябва да инвестира сериозно в технологии за електрически автомобили и да разработи съоръжения за производство на батерии в Европа, за да се справи с глобалните конкуренти, заяви в понеделник в интервю за вестник „Билд“ министърът на икономиката Петер Алтмайер, съобщава агенция Ройтерс, цитирана от БНР.

Алтмайер посочи пред многотиражния вестник, че автомобилните производителите трябва да инвестират над 10 млрд. евро в технологии за електрически автомобили, отбелязвайки, че не разбира защо компаниите са се колебали толкова дълго време.

„Необходими са и инвестиции в производството на електрически батерии предвид очакваното търсене на милиони такива батерии, което би помогнало на фирмите да печелят добри пари. В противен случай ще трябва да приемем, че голяма част от добавената стойност ще бъде произведена в Азия или САЩ, вместо тук, у нас“, посочи германският министър.

Германската автомобилна индустрия, в която са ангажирани около 800 000 работници, се бори с глобалната негативна реакция срещу дизеловите автомобили след мащабния скандал през 2015-а година с манипулираните тестове на отработените газове на дизеловите коли, произвеждани от Фолксваген за американския пазар.

За да бъде намалено нивото на замърсяване и за да се избегне пълна забрана на дизеловите автомобили, редица компании като „Фолксваген“, „Даймлер“ и други ускориха в последно време развитието на електрически автомобили.

Новото германско коалиционно правителство планира да облекчи данъчната тежест на шофьорите на електрически автомобили и да субсидира споделянето на автомобили, за да бъде даден тласък на по-екологичния транспорт. Също така има планове да се осигури финансиране за изследвания в областта на автономната технология за задвижване и да се подкрепи създаването на производство на батерийни клетки в Германия.

Петер Алтмайер каза, че германските производители на автомобили трябва да разработят модели, които да има най-малкото обхват на придвижване като електрическите коли на американската компания „Тесла“, но да струват по-малко, като в същото време трябва да се разработи и платформа за информационни технологии за самоуправляващи се автомобили, която да е най-добрата в света.

„Първите безопасни самоуправляващи се автомобили трябва да работят с немски технологии“, подчерта германският министър. Според него германските компании също така трябва да работят с други фирми на стария континент за разработване на съвместно европейско производство на батерийни клетки.които към момента подпомагат автомобилната индустрия и индустрията на доставчиците.

Коментари